ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM NR. 1162/2011 ALERGENY W JADŁOSPISIE ZOSTAŁY PODKREŚLONE.

Jadłospis
KARTA ZGŁOSZENIA

Zasady funkcjonowania stołówki szkolnej 
- tel. 59 8631 815 w. 40

Zapisy na obiady dokonują rodzice wypełniając druk deklaracji, jednocześnie akceptując Regulamin i zasady funkcjonowania stołówki.

Informacja o wysokości  miesięcznej opłaty za obiady znajduje się na  stronie internetowej szkoły, w zakładce stołówka szkolna. 

 Opłatę za obiady należy wnosić za cały miesiąc z góry w nieprzekraczalnym terminie do 10-go dnia każdego miesiąca u Kierownika gospodarczego w godzinach 7.00 – 15.00 z wykluczeniem przerw obiadowych lub przelewem na konto.


Odpłatność za mięsiąc wrzesień 2025

76.50 (17 dni x 4.50 zł za jeden obiad )

UWAGA płatne do dnia 12 września 2025r.

Dni bez obiadu - brak

1.Płatności za posiłki przelewem lub wpłatą na rachunek bankowy muszą być zgodne z kwotą naliczoną przez Kierownika gospodarczego.

Numer rachunku szkoły

Bank Pekao 36 1240 3800 1111 0011 2186 7596

2. Za prawidłowo dokonaną wpłatę uznaje się opłacenie należności określonej przez szkołę z podaniem wymaganych informacji w tytule przelewu:

 - imię i nazwisko dziecka oraz klasa do której uczęszcza,

 - miesiąc, za który dokonywana jest wpłata, 

3. Nieopłacenie obiadów w terminie skutkuje skreśleniem ucznia z listy stołujących się. 

4. Odliczeń za  nieobecność dziecka na obiedzie  dokonuje się w następnym miesiącu   rozliczeniowym.

5. Warunkiem uwzględnienia odliczeń - odwołanie obiadów, jest zgłoszenie nieobecności   dziecka najpóźniej w dniu nieobecności  do godziny 9.00 – u Kierownika gospodarczego
pod nr telefonu 598631815 w. 40 lub drogą elektroniczną  na adres  sp5obiady1@wp.pl

6. Umożliwia się w uzasadnionych przypadkach wykupienie pojedynczego posiłku, koszt posiłku dla ucznia  4,50zł.

7. Uczniowie zobowiązani są okazania przed wejściem na stołówkę identyfikatora i karty obiadowej oraz do kulturalnego zachowania się podczas pobytu na stołówce, niewłaściwe zachowanie może skutkować skreśleniem ucznia z listy stołujących się.

Regulamin korzystania ze stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej  nr 5
im. Wojska Polskiego w Lęborku  

§1

Podstawa prawna 

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe  art. 106(Dz.U.2021.1082z 2022 r. z późn. zm.).

§2

Postanowienia ogólne 

  1. W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju uczniów, szkoła prowadzi stołówkę szkolną.
  2. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych w kuchni szkolnej dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 5 im. Wolska Polskiego w Lęborku.
  3. Stołówka szkolna funkcjonuje w dni nauki szkolnej.
  4. Stołówka szkolna nie funkcjonuje w czasie ustawowych dni wolnych od pracy, świąt i przerw w zajęciach szkolnych oraz w dni wolne od zajęć dydaktycznych.
  5. Regulamin korzystania ze stołówki określa zasady odpłatności oraz warunki korzystania przez uczniów i pracowników szkoły z posiłków wydawanych w stołówce szkolnej.
  6. Uczniowie spożywają posiłki wyłącznie w stołówce szkolnej.
  7. Uczniowie zobowiązani są do przestrzegania Regulaminu stołówki i właściwego zachowania się podczas spożywania posiłków.
  8. Każdy uczeń korzystający ze stołówki zobowiązany jest przedstawićidentyfikator oraz imienną kartę obiadową.
  9. Niewłaściwe zachowanie w stołówce może spowodować skreślenie z listy.
  10. Konsekwencje finansowe za szkody materialne spowodowane przez dzieci w sposób umyślny ponoszą ich rodzice lub opiekunowie prawni.
  11. Niniejszym Regulamin oraz wszelkie zmiany w nim wprowadzone, aktualny jadłospis ogłoszenia dotyczące stołówki – w tym wysokość opłat za posiłki podane są do publicznej wiadomości  na stronie http://sp5lebork.superszkolna.pl

§3

Uprawnienia do korzystania ze stołówki 

 Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:

  1.  uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 wnoszący opłaty indywidualne,
  2.  uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5, których obiady refundowane są przez MOPS, GOPS oraz UM,
  3. uczniowie wskazani przez Dyrektora szkoły w ramach programu osłonowego,
  4.  nauczyciele i pracownicy Szkoły Podstawowej nr 5. 

§4

Odpłatność za obiady

  1. Stołówka szkolna zapewnia posiłki gotowane w formie jedno i dwudaniowego posiłku z dodatkiem.
  2. Opłaty za korzystanie z posiłków ustala się na okres roku szkolnego, cenę obiadu ustala Dyrektor szkoły w porozumieniu z Burmistrzem Miasta. Opłata za posiłek wydawany uczniowi obejmuje koszt zakupu artykułów spożywczych niezbędnych do przygotowania posiłku i nie może być dzielony na części.
  3. Zapisy na obiady dokonują rodzice/ opiekunowie prawni wypełniając druk deklaracji, jednocześnie akceptując Regulamin i zasady funkcjonowania stołówki.
  4. Informacje o terminach i wysokości  pobierania opłat za obiady umieszczane są  na tablicy informacyjnej przy stołówce szkolnej oraz na stronie internetowej.
  5. Opłaty za obiady wnosi się za cały miesiąc z góry do 10 dnia każdego miesiąca w postaci przelewu – wpłaty na wydzielony rachunek bankowy szkoły lub w formie gotówkowej u Kierownika gospodarczego.
  6. Wybrana forma płatności powinna być z wyprzedzeniem zgłoszona u Kierownika gospodarczego.
  7. Płatności za posiłki przelewem lub wpłatą na rachunek bankowy muszą być zgodne z kwotą naliczoną przez Kierownika gospodarczego.
  8. Za prawidłowo dokonaną wpłatę uznaje się opłacenie należności określonej przez szkołę z podaniem wymaganych informacji w tytule przelewu:

- imię i nazwisko dziecka oraz klasa do której uczęszcza,

- miesiąc, za który dokonywana jest wpłata, 

Numer rachunku szkoły

Bank Pekao 36 1240 3800 1111 0011 2186 7596 

9.      Za nieprawidłowo dokonaną wpłatę uważa się:

- wpłatę dokonaną nieterminowo,

- pomniejszenie kwoty bez wiedzy Kierownika gospodarczego lub jej zaokrąglenie,

- błędne informacje w tytule przelewu/wpłaty lub ich brak.

9. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za błędnie opisane przelewy/ wpłaty na rachunek bankowy.

10. Umożliwia się w uzasadnionych przypadkach wykupienie pojedynczego posiłku.

 

§5

Zwroty za obiady 

  1. Zwrot poniesionych kosztów może nastąpić z powodu choroby, wycieczki  lub innych przyczyn losowych, jeżeli nieobecność ucznia wynosi powyżej jednego dnia lub dłużej.
  2. Odliczenie kwoty następuje z odpłatności w następnym miesiącu.
  3. Nieuzasadniona lub niezgłoszona nieobecność na posiłku nie podlega zwrotowi  kosztów.
  4. W przypadku przewidzianej nieobecności dziecka w szkole rezygnację z obiadów należy zgłosić przynajmniej dzień wcześniej lub najpóźniej do godz. 9.00 osobiście  u Kierownika gospodarczego, telefonicznie pod nr 598631815 w. 40 lub na adres mailowy sp5obiady1@wp.pl.
  5. Brak zgłoszenia w/w sposobami obciąża finansowo rodzica/opiekuna prawnego dziecka.
  6. W przypadku zorganizowanych wycieczek i wyjść klasowych nieobecność zgłaszają rodzice/opiekunowie przynajmniej trzy dni wcześniej ze względu na zaopatrzenie.
  7. Informację nt. odpisów w danym okresie rozliczeniowym można uzyskać ostatniego dnia roboczego danego miesiąca u Kierownika gospodarczego.

§7

Postępowanie w przypadku braku opłaty za obiady 

1.      W sytuacji kiedy rodzic lub opiekunowie prawni dziecka nie dokonają wpłaty za obiady w terminie określonym w niniejszym regulaminie, skutkuje to skreśleniem ucznia z listy stołujących się. 

§8

          Zasady zachowania w stołówce

  1. Na stołówkę wstęp mają tylko osoby korzystające z dożywiania.
  2. Po wejściu do stołówki okazujemy identyfikatora oraz imienną kartę obiadową.
  3. Nadzór w trakcie posiłków pełni Kierownik gospodarczy.
  4. Jadłospis na cały tydzień znajduje się na tablicy ogłoszeń przy stołówce, oraz na stronie internetowej szkoły.
  5. Posiłki przygotowane są zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia oraz kalkulacja kosztów.
  6. Na stołówce obowiązuje cisza, kulturalne zachowanie jest podstawową zasadą obowiązującą wszystkich uczniów, zarówno wobec kolegów i koleżanek oraz w stosunku do personelu kuchni i obsługi.
  7. Uczniów korzystających z dożywiania obowiązuje ustawienie się w kolejce, zabrania się niekulturalnego przepychania.
  8. Naczynia po spożyciu posiłku uczeń odnosi do okienka zwrotu.
  9. Zabrania się wstępu osobom z plecakiem/tornistrem oraz w okryciu wierzchnim (kurtka, płaszcz).
  10. Niestosowne zachowanie, wulgaryzmy, utrudnianie innym uczniom spożywania posiłku są podstawą do wyproszenia ucznia ze stołówki szkolnej.
  11. Rażące naruszenie regulaminu, w tym niewłaściwe zachowanie może skutkować skreśleniem ucznia z listy stołujących się.
  12. Za straty materialne na stołówce odpowiadają rodzice ucznia.      

Obiady wydawane są podczas 3 przerw obiadowych

    I - 11.25-11.45  klasy 1-3

   II - 12.30-12.45klasy 4-5

    III - 13.30-13.45klasy 6-8 

 13. Godziny wydawania obiadów mogą ulec zmianie w związku z wycieczką uczniów,      skróconymi lekcjami, egzaminami, rekolekcjami itp.

§7

Postanowienia końcowe

1. O wszystkich sprawach zawiązanych z organizacją pracy stołówki decyduje Dyrektor

    Szkoły Podstawowej nr 5.

2. Wszelkie zmiany do niniejszego regulaminy wymagają zmian pisemnych w formie aneksu.