ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM NR. 1162/2011 ALERGENY W JADŁOSPISIE ZOSTAŁY PODKREŚLONE.
Jadłospis
KARTA ZGŁOSZENIA
Zasady funkcjonowania stołówki szkolnej - tel. 59 8631 815 w. 40
Zapisy na obiady dokonują rodzice wypełniając druk deklaracji, jednocześnie akceptując Regulamin i zasady funkcjonowania stołówki.
Informacja o wysokości miesięcznej opłaty za obiady znajduje się na stronie internetowej szkoły, w zakładce stołówka szkolna.
Opłatę za obiady należy wnosić za cały miesiąc z góry w nieprzekraczalnym terminie do 10-go dnia każdego miesiąca u Kierownika gospodarczego w godzinach 7.00 – 15.00 z wykluczeniem przerw obiadowych lub przelewem na konto.
Odpłatność za mięsiąc wrzesień 2025
76.50 zł (17 dni x 4.50 zł za jeden obiad )
UWAGA płatne do dnia 12 września 2025r.
Dni bez obiadu - brak
1.Płatności za posiłki przelewem lub wpłatą na rachunek bankowy muszą być zgodne z kwotą naliczoną przez Kierownika gospodarczego.
Numer rachunku szkoły
Bank Pekao 36 1240 3800 1111 0011 2186 7596
2. Za prawidłowo dokonaną wpłatę uznaje się opłacenie należności określonej przez szkołę z podaniem wymaganych informacji w tytule przelewu:
- imię i nazwisko dziecka oraz klasa do której uczęszcza,
- miesiąc, za który dokonywana jest wpłata,
3. Nieopłacenie obiadów w terminie skutkuje skreśleniem ucznia z listy stołujących się.
4. Odliczeń za nieobecność dziecka na obiedzie dokonuje się w następnym miesiącu rozliczeniowym.
5. Warunkiem uwzględnienia odliczeń - odwołanie obiadów, jest zgłoszenie nieobecności dziecka najpóźniej w dniu nieobecności do godziny 9.00 – u Kierownika gospodarczego
pod nr telefonu 598631815 w. 40 lub drogą elektroniczną na adres sp5obiady1@wp.pl
6. Umożliwia się w uzasadnionych przypadkach wykupienie pojedynczego posiłku, koszt posiłku dla ucznia 4,50zł.
7. Uczniowie zobowiązani są okazania przed wejściem na stołówkę identyfikatora i karty obiadowej oraz do kulturalnego zachowania się podczas pobytu na stołówce, niewłaściwe zachowanie może skutkować skreśleniem ucznia z listy stołujących się.
Regulamin korzystania ze stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej nr 5
im. Wojska Polskiego w Lęborku
§1
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe art. 106(Dz.U.2021.1082z 2022 r. z późn. zm.).
§2
Postanowienia ogólne
- W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju uczniów, szkoła prowadzi stołówkę szkolną.
- Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych w kuchni szkolnej dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 5 im. Wolska Polskiego w Lęborku.
- Stołówka szkolna funkcjonuje w dni nauki szkolnej.
- Stołówka szkolna nie funkcjonuje w czasie ustawowych dni wolnych od pracy, świąt i przerw w zajęciach szkolnych oraz w dni wolne od zajęć dydaktycznych.
- Regulamin korzystania ze stołówki określa zasady odpłatności oraz warunki korzystania przez uczniów i pracowników szkoły z posiłków wydawanych w stołówce szkolnej.
- Uczniowie spożywają posiłki wyłącznie w stołówce szkolnej.
- Uczniowie zobowiązani są do przestrzegania Regulaminu stołówki i właściwego zachowania się podczas spożywania posiłków.
- Każdy uczeń korzystający ze stołówki zobowiązany jest przedstawićidentyfikator oraz imienną kartę obiadową.
- Niewłaściwe zachowanie w stołówce może spowodować skreślenie z listy.
- Konsekwencje finansowe za szkody materialne spowodowane przez dzieci w sposób umyślny ponoszą ich rodzice lub opiekunowie prawni.
- Niniejszym Regulamin oraz wszelkie zmiany w nim wprowadzone, aktualny jadłospis ogłoszenia dotyczące stołówki – w tym wysokość opłat za posiłki podane są do publicznej wiadomości na stronie http://sp5lebork.superszkolna.pl
§3
Uprawnienia do korzystania ze stołówki
Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:
- uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 wnoszący opłaty indywidualne,
- uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5, których obiady refundowane są przez MOPS, GOPS oraz UM,
- uczniowie wskazani przez Dyrektora szkoły w ramach programu osłonowego,
- nauczyciele i pracownicy Szkoły Podstawowej nr 5.
§4
Odpłatność za obiady
- Stołówka szkolna zapewnia posiłki gotowane w formie jedno i dwudaniowego posiłku z dodatkiem.
- Opłaty za korzystanie z posiłków ustala się na okres roku szkolnego, cenę obiadu ustala Dyrektor szkoły w porozumieniu z Burmistrzem Miasta. Opłata za posiłek wydawany uczniowi obejmuje koszt zakupu artykułów spożywczych niezbędnych do przygotowania posiłku i nie może być dzielony na części.
- Zapisy na obiady dokonują rodzice/ opiekunowie prawni wypełniając druk deklaracji, jednocześnie akceptując Regulamin i zasady funkcjonowania stołówki.
- Informacje o terminach i wysokości pobierania opłat za obiady umieszczane są na tablicy informacyjnej przy stołówce szkolnej oraz na stronie internetowej.
- Opłaty za obiady wnosi się za cały miesiąc z góry do 10 dnia każdego miesiąca w postaci przelewu – wpłaty na wydzielony rachunek bankowy szkoły lub w formie gotówkowej u Kierownika gospodarczego.
- Wybrana forma płatności powinna być z wyprzedzeniem zgłoszona u Kierownika gospodarczego.
- Płatności za posiłki przelewem lub wpłatą na rachunek bankowy muszą być zgodne z kwotą naliczoną przez Kierownika gospodarczego.
- Za prawidłowo dokonaną wpłatę uznaje się opłacenie należności określonej przez szkołę z podaniem wymaganych informacji w tytule przelewu:
- imię i nazwisko dziecka oraz klasa do której uczęszcza,
- miesiąc, za który dokonywana jest wpłata,
Numer rachunku szkoły
Bank Pekao 36 1240 3800 1111 0011 2186 7596
9. Za nieprawidłowo dokonaną wpłatę uważa się:
- wpłatę dokonaną nieterminowo,
- pomniejszenie kwoty bez wiedzy Kierownika gospodarczego lub jej zaokrąglenie,
- błędne informacje w tytule przelewu/wpłaty lub ich brak.
9. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za błędnie opisane przelewy/ wpłaty na rachunek bankowy.
10. Umożliwia się w uzasadnionych przypadkach wykupienie pojedynczego posiłku.
§5
Zwroty za obiady
- Zwrot poniesionych kosztów może nastąpić z powodu choroby, wycieczki lub innych przyczyn losowych, jeżeli nieobecność ucznia wynosi powyżej jednego dnia lub dłużej.
- Odliczenie kwoty następuje z odpłatności w następnym miesiącu.
- Nieuzasadniona lub niezgłoszona nieobecność na posiłku nie podlega zwrotowi kosztów.
- W przypadku przewidzianej nieobecności dziecka w szkole rezygnację z obiadów należy zgłosić przynajmniej dzień wcześniej lub najpóźniej do godz. 9.00 osobiście u Kierownika gospodarczego, telefonicznie pod nr 598631815 w. 40 lub na adres mailowy sp5obiady1@wp.pl.
- Brak zgłoszenia w/w sposobami obciąża finansowo rodzica/opiekuna prawnego dziecka.
- W przypadku zorganizowanych wycieczek i wyjść klasowych nieobecność zgłaszają rodzice/opiekunowie przynajmniej trzy dni wcześniej ze względu na zaopatrzenie.
- Informację nt. odpisów w danym okresie rozliczeniowym można uzyskać ostatniego dnia roboczego danego miesiąca u Kierownika gospodarczego.
§7
Postępowanie w przypadku braku opłaty za obiady
1. W sytuacji kiedy rodzic lub opiekunowie prawni dziecka nie dokonają wpłaty za obiady w terminie określonym w niniejszym regulaminie, skutkuje to skreśleniem ucznia z listy stołujących się.
§8
Zasady zachowania w stołówce
- Na stołówkę wstęp mają tylko osoby korzystające z dożywiania.
- Po wejściu do stołówki okazujemy identyfikatora oraz imienną kartę obiadową.
- Nadzór w trakcie posiłków pełni Kierownik gospodarczy.
- Jadłospis na cały tydzień znajduje się na tablicy ogłoszeń przy stołówce, oraz na stronie internetowej szkoły.
- Posiłki przygotowane są zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia oraz kalkulacja kosztów.
- Na stołówce obowiązuje cisza, kulturalne zachowanie jest podstawową zasadą obowiązującą wszystkich uczniów, zarówno wobec kolegów i koleżanek oraz w stosunku do personelu kuchni i obsługi.
- Uczniów korzystających z dożywiania obowiązuje ustawienie się w kolejce, zabrania się niekulturalnego przepychania.
- Naczynia po spożyciu posiłku uczeń odnosi do okienka zwrotu.
- Zabrania się wstępu osobom z plecakiem/tornistrem oraz w okryciu wierzchnim (kurtka, płaszcz).
- Niestosowne zachowanie, wulgaryzmy, utrudnianie innym uczniom spożywania posiłku są podstawą do wyproszenia ucznia ze stołówki szkolnej.
- Rażące naruszenie regulaminu, w tym niewłaściwe zachowanie może skutkować skreśleniem ucznia z listy stołujących się.
- Za straty materialne na stołówce odpowiadają rodzice ucznia.
Obiady wydawane są podczas 3 przerw obiadowych
I - 11.25-11.45 klasy 1-3
II - 12.30-12.45klasy 4-5
III - 13.30-13.45klasy 6-8
13. Godziny wydawania obiadów mogą ulec zmianie w związku z wycieczką uczniów, skróconymi lekcjami, egzaminami, rekolekcjami itp.
§7
Postanowienia końcowe
1. O wszystkich sprawach zawiązanych z organizacją pracy stołówki decyduje Dyrektor
Szkoły Podstawowej nr 5.
2. Wszelkie zmiany do niniejszego regulaminy wymagają zmian pisemnych w formie aneksu.