Tutaj powinien być opis

Pomoc uczniom w uzyskaniu informacji o własnych zainteresowaniach i zdolnościach oraz praca nad własnymi emocjami.

Nauczyciele z Zespołu ds. wychowawczych i pomocy psychologiczno-pedagogicznej przygotowali i przeprowadzili w II semestrze bieżącego roku szkolnego warsztaty, których celem była pomoc uczniom w uzyskaniu informacji o własnych zainteresowaniach i zdolnościach oraz praca nad własnymi emocjami.

Warsztaty nr 1 pod hasłem „I ty możesz zostać astronomem” - uczniowie dowiedzieli się, że Ziemia podzielona jest na strefy czasu, a zmieniający się w rytmie rocznym stopień nasłonecznienia różnych części Ziemi pociąga za sobą zmiany klimatyczne, które nazywamy porami roku. Uczestnicy zajęć poznali takie zjawiska, jak: dzień polarny, noc polarna i zorza polarna, uzyskali odpowiedzi na pytania: kiedy występuje przesilenie letnie, zimowe, równonoc wiosenna i jesienna. Bardzo ciekawa była prezentacja z zastosowaniem tellurium - przyrządu będącego modelem ruchów Ziemi i Księżyca względem Słońca, służącego do pokazywania oświetlenia Ziemi w różnych porach dnia i roku, faz Księżyca, zaćmień Słońca i zaćmień Księżyca.

Warsztaty nr 2 pod hasłem „I ty możesz zostać rękodzielnikiem” – uczniowie poznali sztukę wiązania sznurków bez użycia igieł, drutów lub szydełka. Podstawowe węzły makramy okazały się nie takie straszne.

Warsztaty nr 3 pod hasłem „Czym jest wdzięczność? Twój sposób na szczęście. Moje mocne strony” – uczniowie dowiedzieli się czym jest wdzięczność, która pozwala skupić się na pozytywnych stronach życia, pomaga radzić sobie ze stresem i trudnymi doświadczeniami, zwiększa empatię i umiejętność zrozumienia drugiego człowieka. Kiedy jesteśmy wdzięczni, wysyłamy światu komunikat „Jest dobrze!”. Uczniowie postanowili skończyć z narzekaniem i podjąć wysiłek: każdego dnia postarają się dostrzegać powody do wdzięczności, która ma ogromną moc.