Zdjęcie

Udział szkoły w  projekcie Klimada 2.0 Edukacyjnej Sieci Antysmogowej (ESA) i współpraca z  Naukową i Akademicką Siecią Komputerową - Państwowym Instytutem Badawczym (NASK) w Warszawie.
Głównym celem projektu jest dostarczenie uczniom niezbędnej wiedzy w zakresie zmian klimatu i oceny ich skutków. Edukacja klimatyczna jest zagadnieniem niezbędnym na każdym etapie edukacji szkolnej.  
Klimat ulega zmianom. Zmiany klimatu są widoczne w skali globalnej - wzrost temperatury powietrza przy powierzchni ziemi oraz temperatury oceanu, powszechne staje się topnienie lodu oraz podnosi się globalny średni poziom morza. Wraz z tymi zmianami dochodzi do wzrostu intensywności i częstotliwości wielu zjawisk klimatycznych, takich jak ekstremalne zjawiska pogodowe: ulewy i burze, fale upałów, grad czy huragany. Wiadome jest, że w przyszłości zjawiska te będą przynosić coraz dotkliwsze skutki dla społeczeństw i gospodarki. Wiadome jest także, że  przyczyną ocieplenia klimatu jest wzrost stężenia gazów cieplarnianych w atmosferze w wyniku emisji z działalności człowieka.
Dzisiejsi uczniowie powinni być świadomi, że w swoim dorosłym życiu będę mierzyć się z dramatycznymi skutkami zmian klimatu. Młode pokolenie będzie musiało przystosować się do życia w zupełnie nowych realiach. Poznanie mechanizmów za tym stojących jest niezbędne do przygotowania się na zmiany, ale także do zahamowania degradacji środowiska.
Edukacja prowadzona od najmłodszych lat procentuje zmianą nawyków w przyszłości, a tym samym daje szansę na ograniczenie negatywnego wpływu człowieka na środowisko naturalne.